درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : تغذیه و آبیاری گل های زینتی

تغذیه و آبیاری گل های زینتی

تاریخ ارسال پست:
چهارشنبه 01 مهر 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
837

تغذیه و آبیاری گل های زینتی:

 

چكیده

به منظور تعیین نیاز غذایی و آبی گل های شاخه بریده زرد (رقم یاكارا) داوودی (رقم سفید مهندسی) و گلایل (رقم اسكار)، سه تكرار (سیستم آبیاری به عنوان پلات اصلی و كوددهی با سطوح مختلف N و P به عنوان پلات فرعی) انجام گرفت. با توجه به این كه عامل تعیین كننده در بازار صنعت گل، طول عمر گل ها با حفظ طراوت و شادابی است، توصیه های كودی بر اساس این و در شرایط فیزیكی و شیمیایی خاك منطقه در دو سیستم آبیاری ارائه شده است.

 

اهداف

ارائه توصیه های كودی (با توجه به آزمون خاك) از مصرف بهینه كودی نیتروژن و فسفر در یك شرایط استاندارد از طریق كاشت، داشت،نحوه برداشت، مرحله برداشت، استفاده از محلول های محافظ در دو روش آبیاری قطره ای و نشتی.

 

نتایج

1 – در صورت مواجه بودن با مشكلات كم آبی و آبرسانی استفاده از سیستم آبیاری قطره ای (با توجه به این كه هرز آب در این سیستم حذف می شود و همچنین علف هرز در این سیستم محیطی رشد و نمو پیدا نمی كند) توصیه می شود.

2 – برای بوته های رز معادل 400 كیلوگرم فسفر در هكتار در آبیاری قطره ای و تركیبی از 200 كیلوگرم فسفر و 400 كیلوگرم نیتروژن در هكتار در آبیاری نشتی، برای بوته های داودی تركیبی از 400 كیلو گرم فسفر و 200 كیلوگرم نیتروژن در هكتار در آبیاری نشتی و برای شاخه گل های گلایل در آبیاری قطره ای تركیبی از 240 كیلو گرم فسفر و 60 كیلو گرم نیتروژن در هكتار و در آبیاری نشتی 240 كیلو گرم فسفر در هكتار توصیه می شود.

 

ادامه مقاله روی لینک کلیک کنید     منبع:agri-eng.com

 

www.ake.blogfa.com      www.ake.blogfa.com    www.ake.blogfa.com  

نوشته شده در تاريخ ۸۸/۰۱/۳۰ توسط مهندس محمد اکرم ایرندگانی
کلمات کلیدی

تغذیه و آبیاری گل های زینتی

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش