درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : حروف ناخوانا پایه سوم

حروف ناخوانا پایه سوم

تاریخ ارسال پست:
یکشنبه 29 شهریور 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
1759

حروف ناخوانا

 

 

 

پایه سوم           حروف نا خوانا

 

هدف کلی :

دانش آموزان با حروف ناخوانا آشنا شوند.

 

اهداف جزئِی:

1- دانش آموزان با مثالهایی از حروف ناخوانا در فارسی آشنا شوند.

2- دانش آموزان بدانند که حروف ناخوانا را نمی خوانند.

3- دانش آموزان با نوشتن حروف ناخوانا به صورت تو خالی آشنا شوند.

 

اهداف رفتاری :

پس از پایان درس از دانش آموزان انتظار می رود بتوانند :

1- مثال هایی از کلماتی که حروف نا خوانا دارند بزنند.

2- بگویند حروف نا خوانا به چه شکل نوشته می شوند.

3- از روی لوحه حروف نا خوانا به درستی بخوانند.

4- روی لوحه حروف نا خوانا را در کلمات پیدا کنند.

 

روش تدریس :

بحث گروهی – پرسش و پاسخ - نمایشی و .....

 

لوازم لازم:

ماژیک – تخته- کتاب – لوحه – نوار – ضبط صوت و....

 

رفتار ورودی :

سلام واحوال پرسی - حضور و غیاب – توجه به حالات روحی و روانی دانش آموزان- آماده کردن جو کلاس برای شروع درس

 

تعیین رفتار ورودی:

1- دانش آموزان باید با حروف آشنا باشند.

2- دانش آموزان باید بتوانند حروف نا خوانا را در فارسی تشخیص دهند.

 

ایجاد انگیزه و آماده سازی:

نصب لوحه به تخته و خواندن سوره ی حمد به صورت گروهی

 

ارائه ی درس:

ابتدا دانش آموزان را به دو گروه تقسیم می کنیم و از یک گروه می خواهیم که یک آیه را بخواند و گروه دوم تکرار کند و تا پایان سوره این کار را ادامه می دهیم و اگر احساس کردیم که دانش آموزی به صورت انفرادی مشکل دارد از او می خواهیم تکی بخواند تا اشکالاتش رفع شود .

و بعد یک بار سوره را برای یادگیری بیشتر از ضبط پخش می کنیم.

بعد درس جدید را شروع می کنیم و می گوییم که امروز قرار است که درس جدیدی بیاموزیم و درس را با مثالی از کلمات نا خوانا در فارسی شروع می کنیم و بعد از درک کامل حروف نا خوانا در کلماتی مانند خواهر و خواب می گوییم که از این کلمات در قران نیز وجود دارد و برای آن ها مثال می زنیم و می گوییم که این کلمات حروفی دارند که  توخالی هستند و به همین دلیل آن ها را نمی خوانیم .

بعد از تمرین حروف نا خوانا به دانش آموزان می گوییم که حروف نا خوانا انواع متفاوتی دارند و آن ها را نام می بریم و در مورد آن ها توضیح می دهیم

رفع اشکال

 

ارزشیابی پایانی

از دانش آموزان می خواهیم با توجه به لوحه حروف نا خوانا را نام ببرند و از روی چند کلمه که در آن ها حروف نا خوانا وجود دارد بخوانند .

 

جمع بندی کلی:

 

 تکلیف :

 انواع حروف نا خوانا ( و ،ا،ل،ی )را بر روی مقوا بنویسند و برای آن ها مثال بزنند.

تهیه کننده : خانم هروی

کلمات کلیدی

حروف ناخوانا پایه سوم

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش