درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟

برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟

تاریخ ارسال پست:
دوشنبه 24 اسفند 1394
نویسنده:
علمی پروژه
تعداد بازدید:
701

برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟

 

اگر می خواهید در تحصیل و در کنکور موفق باشید، قبل از هر چیز دیگری باید برای خودتان هدفی در نظر بگیرید. میزان احتمال دستیابی شما به هدفتان با میزان وضوح آن رابطه مستقیم دارد.

به عبارت دیگر هر چه هدف شما واضح تر و مشخص تر باشد، احتمال دستیابی شما به هدف بیشتر و بیشتر می شود. مثلا می توانید هدف خودتان را به این شکل تعیین کنید: من در دانشگاه شریف در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کنم.

هدف خودتان را به زبان حال ساده و با جمله مثبت بنویسید و از قدرت تصویر سازی ذهنی هم استفاده کنید. یعنی مرتب تصور کنید که به هدف خودتان رسیده اید. تعیین هدف قدم اول و مهمترین قدم است.

در ادامه برای رسیدن به هدفتان برنامه ریزی کنید. روی کاغذ تمامی راه حلهایی که به نظرتان می رسد و با استفاده از انها می توانید به هدف مورد نظرتان برسید را بنویسید. از کسانی که در تحصیل موفق شده اند راهنمایی بگیرید.

به عنوان مثال می توانید این موارد را بنویسید: شرکت مرتب در کلاسهای مدرسه، داشتن نظم و ترتیب، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی (در صورت لزوم)، مطالعه دقیق، مرور، تست زنی و ...

هر راه حلی که به نظرتان می رسد را بنویسید و ان را به صورت یک برنامه روزانه در بیاورید. همواره نیم نگاهی به هدفتان داشته باشید و بر مبنای آن برنامه خودتان را پیوسته اصلاح کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد موفقیت در تحصیل بر روی عبارت موفقیت تحصیلی کلیک کنید. مطالعه موارد زیر نیز خالی از لطف نیست.


 

کلمات کلیدی

برای موفقیت در تحصیل و کنکور چگونه برنامه ریزی کنیم؟

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش