درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم سوم دبستان

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم سوم دبستان

تاریخ ارسال پست:
یکشنبه 29 شهریور 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
2329

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

هدف کلی : آموزش قرآن سوم دبستان

هدف جزیی : آموزش پیام قرآنی «  وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم » افراد با ایمان، کارهای خود را با مشورت یکدیگر انجاممی دهند.

اهداف رفتاری :

1.      بعد از تدریس به ازرش و فایده مشورت پی می برد. ( نگرش )

2.      دانش آموز می فهمد با مشورت کردن می تواند درجه ی خطا کردن را به حداقل برساند. ( نگرش )

3.      چند کاری را که با مشورت کردن توانسته بهتر انجام دهد را نام ببرد. ( دانش )

4.      به همکاری و مشارکت با دوستانش در کارها علاقه نشان می دهد. ( نگرش )

5.      در تصویر پیام قرآنی هر چیزی که می بیند بیان کند. ( دانش )

6.       جهت قرائت صحیح پیام قرآنی تلاش می کند. ( مهارت )

وسایل مورد نیاز :

کتاب درسی، ماژیک، تخته، مقوای سفید، چند تصویر، مقوایی که پیام قرآنی روی آن نوشته شده.

روش تدریس : گروهی پرسش و پاسخ مکاشفه

چیدمان کلاس : چهار گروه 5 نفره به شکل U

 

 

 

رفتار ورودی :

ورود به کلاس، سلام سلام بچه ها خوبید همه انشاء الله ؟ اَلحَمدُلِلّهِ، حضور و غیاب بچه ها و دیدن تکالیف جلسه قبل و با ذکر یک صلوات و نوشتن به نام خدا روی تخته و بعد بچه ها را با گروههای 5 نفره تقسیم می کنیم.

ارزشیابی تشخیصی

معلم : خوب بچه های عزیز درس جلسه قبل رو یاد گرفتید و بعد از پرسیدن درس جلسه قبل از بچه ها می گوید بچه ها امروز می خواهیم با هم یه درس دیگه از کتاب رو یاد بگیریم.

ایجاد انگیزه و ارائه درس :

معلم وارد کلاس می شود و چند کاغذ و مقوای لوله شده ای که در دست دارد را روی میز می گذارد و می گوید : وقتی می خواستم به کلاس شما بیایم در سالن مدرسه دانش آموزانی را دیدم که مشغول نصب تراکت و پوستر و عکس به تابلوهای اعلانات بودند شما می دانید چه خبر است ؟ ( دانش آموزان در گروههای خود جای گرفته اند ) بچه ها هر کدام چیزی گفتند یکی از دانش آموزان گفت : خانم انتخابات شورای دانش آموزی است. معلم گفت : یعنی دانش آموزان را انتخاب می کنید برای چه کاری؟ یکی از بچه ها گفت : تا خواسته های ما را به مسئولین مدرسه اطلاع دهد و رابط ما با دفتر مدرسه باشد. معلم : به به چه کار خوبی، خوب بچه های عزیز شما چطور بهترین دانش آموز را انتخاب می کنید بچه ها با هم گروهی خود مشورت می کنند یکی از سر گروهها بلندی می شود و می گوید : با مشورت کردن با معلمان، بزرگترها و دوستانمان می توانیم بهترین را انتخاب کنیم معلم دوباره می پرسد : چرا مشورت می کنید مگر نظر خودتان را قبول ندارید؟ بچه ها دوباره با هم مشورت می کنند یکی از بچه ها می گوید : شاید دیگران فکرشان بهتر از ما باشد.معلم : چطور می فهمید فکر او بهتر است بچه ها بعد از مشورت می گویند : وقتی همه نظر می دهند بهترین فکر که راه درست است معلوم می شود. معلم : بچه ها شما در کارهایتان چقدر با بزرگتر ها مشورت می کنید؟ یکی از دانش آموزان : در بیشتر کارها وقتی نتوانیم به تنهایی به نتیجه برسیم و بخواهیم نتیجه بهتری بگیریم با آنها مشورت می کنیم و راهنمایی می خواهیم.

معلم : آفرین بچه های عزیز و مقوای سفید را به تخته نصب می کند و اطراف آنرا پر از تصاویر و چند نوشته می کند. تصاویر یک روزنامه دیواری، نقاشی، مجله رشد نوآموز، مراسم تولد و کلمه انتخابات شورای دانش آموزی و .... بعد می گوید : بچه ها کدامیک از این تصاویر نیاز به مشورت و هم فکری دارد. اول با اعضای گروه خود مشورت کنید و یک نماینده از هر گروه بیاید و تصویری را که انتخاب کرده اید را روی مقوای سفید بچسباند. بعد از مشورت بچه ها یک نماینده از هر گروه می آید و تصویری را که انتخاب کرده اند را روی مقوای سفید می چسباند معلم می گوید : آفرین بچه ها شما تصاویر درست را انتخاب کردید ما برای درست کردن روزنامه دیواری، مجله، انتخاب بهترین فرد در انتخابات شورای دانش آموزی و مراسم تولد و .... نیاز به مشورت و کمک دیگران داریم تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم و با شنیدن نظر دیگران می توانیم کارهایمان را بهتر انجام دهیم. حالا کتابهایتان را باز کنید چند دقیقه با اعضای گروه خود مشورت کنید و نظرتان را در مورد این تصویر بگویید. بعد از شنیدن نظرات دانش آموزان و تکمیل جملات آنها معلم مقوایی که پیام قرآنی را روی آن نوشته است را روی تخته نصب می کند و می گوید : حالا این آیه را با هم می خوانیم دانش آموزان به همراه معلم پیام قرآنی و معنی آن را می خوانند.

ارزشیابی تکوینی

بچه های عزیز چرا باید در انجام کارهایمان با یکدیگر مشورت کنیم؟

ارزشیابی تکوینی در حین ارائه درس انجام شده است.

جمع بندی و رفع نقص

معلم مطالب را جمع بندی می کند و می گوید : بچه ها انسانها باید از نظرات یکدیگر آگاه شوند تا بهترین فکر و اندیشه را انتخاب کنند. ما باید برای انجام کارهایمان با بزرگتر ها و همکلاسیهایمان و افراد درستکار مشورت کنیم تا از نظرات آنها استفاده کنیم و کارهایمان را بهتر انجام دهیم. و از دانش آموزان می خواهیم اگر سوالی دارند بپرسند.

ارزشیابی پایانی

1.      بتواند جملاتی را درباره ی اینکه چرا در کارهایمان با دیگران مشورت می کنیم بیان کند.

2.      چند کاری را که با مشورت کردن انجام داده نام ببرد.

تکلیف پایانی

1.      با کمک والدین خود یک آیه و یا سخن درباره ی مشورت کردن پیدا کنند و به کلاس بیاورند.

2.      به کمک والدین خود پیام قرآنی را همراه معنی آن بخوانند و یا آن را حفظ کنند.

3.      و یا اگر خاطره ای درباره ی مشورت کردن دارند بنویسند و به کلاس بیاورند.

با ذکر یک صلوات کلاس را به پایان می رسانیم.

 

کلمات کلیدی

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم سوم دبستان

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش