درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : گیاه شناسی

گیاه شناسی

تاریخ ارسال پست:
شنبه 11 مهر 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
911

گیاه شناسی

 

شما چند جور آلو  ميشناسيد؟

 

بسيار پيش آمده كه انواع مختلف «آلو» ما را واداشته تا بپرسيم كدام نوع از آلو مدنظر است؟ اين ميوه نافع و سودمند كم و بيش در تمام نقاط جهان پرورش مى يابد. شما چند جور آلو مى شناسيد؟

آلو بخارا، آلوى زرد، آلوى كوهى، آلوى قطره طلا، آلوى سياه، آلوچه و...

آلو هم خام خورده مى شود و هم در برخى از خورشت ها مانند خورشت به، خورشت سيب، اسفناج و فسنجان استفاده مى شود. بعضى از خانم هاى با سليقه از اين ميوه در تهيه خوراك مرغ و كوفته نيز استفاده مى كنند.

خواص آلو

معروفترين خاصيت آلو، ضديبوست بودن آن است. اين ميوه، برطرف كننده تب، صفرا، خشكى مذاج و غلظت خون است.

اگر حالت تهوع داريد چند عدد آلو بخوريد. فرقى نمى كند چه نوع آلويى! مراقب باشيد زياده روى نكنيد زيرا طبع اين ميوه سرد است. براى افرادى كه مبتلا به رماتيسم، نقرس و تصلب شرايين هستند، پخته يا كمپوت آن توصيه شده است. بهتر است افراد مسن نيز پخته آن را مصرف كنند زيرا آلوى خام دير هضم است.هر آلو سرشار از ويتامين هاي آ  و   سي   است و مقاديرى هم آهن و كلسيم دارد.

اگر برگ آلو مى خوريد بدانيد كه سموم بدنتان را دفع كرده ايد و دستگاه هاضمه را تقويت و تنظيم نموده ايد و پس از مدتى اگر فعاليت هاى ذهنى و فكرى تان افزايش يافت زياد تعجب نكنيد. زيرا انواع آلوها، فسفر دارند.

خوردن آب آلو را فراموش نكنيد. به اين ترتيب انگل هاى معده را نابود مى كنيد. تركيب گوشت چرخ شده با گوشت آلو، نيز همين خاصيت را دارد. در عين حال زمانى كه غذاى مانده اى كه در آن از آلو استفاده كرده ايد، طعم تازه خود را حفظ خواهد كرد.

و نكته آخر:

از نظر زمانى درست در ايامى قرار داريم كه انواع آلو به بازار ميوه و تره بار آمده است تا مى توانيد تازه آن را مصرف كنيد و چنانچه مايليد براى زمستانى كه پيش رو است برگه آلو تهيه كنيد، براى اين كار آلوى زرد يا بخارا توصيه مى شود.

 

 

 

www.ake.blogfa.com                  www.ake.blogfa.com                    www.ake.blogfa.com  

کلمات کلیدی

گیاه شناسی

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش