درحال بارگذاری ....
به هایپرتمپ خوش آمدید.وارد یا عضو شوید کاربرگرامی شما اکنون در مسیر زیر قرار دارید : معرفي رشته تحصيلي چوب و جنگلداري جامعه چه نيازهايي به چوب و جنگلداري د

معرفي رشته تحصيلي چوب و جنگلداري جامعه چه نيازهايي به چوب و جنگلداري دارد؟

تاریخ ارسال پست:
پنجشنبه 02 مهر 1394
نویسنده:
nevisandeh
تعداد بازدید:
559

 معرفي رشته تحصيلي چوب و جنگلداري جامعه چه نيازهايي به چوب و جنگلداري دارد؟

 

تكنولوژي چوب

 

با آنكه چوب به طور كلي براي همة افراد مأنوس و آشنا است ولي ناآگاهي از پايههاي علمي و عمل نكردن براساس اصول و ضوابط فني در ارتباط با اين ماده، باعث هدر رفتن بيش از حد چوب و كمدوامتر شدن آن ميشود. اين مسأله در كشور ما كه با كمبود منابع توليد چوب مواجه هستيم، اهميت بيشتري دارد و بايد با پرورش هر چه بيشتر و بهتر متخصصان در رشته چوبشناسي و صنايع چوب در هر يك از مقاطع تحصيلي از اتلاف اين ماده گرانبها جلوگيري نمائيم.

دانشجويان كارداني تكنولوژي چوب ضمن آشنايي با خواص مختلف چوب و عواملي كه در تغييرات اين خواص تأثير مي گذارند با حفاظت، تبديل، كاربردهاي متفاوت چوب و مديريت واحدهاي توليد آشنا ميشوند. به اين ترتيب فارغالتحصيلان اين دوره، چوب را به طور اصوليتر و صحيحتر در واحدها توليدي به كار ميبرند و از هنگام قطع درخت تا زمان توليد فرآوردههاي مصرفي بر آن نظارت دارند و ميتوانند در مراحل اجرائي روند توليدات چوبي خدمت كنند.

فارغالتحصيلان اين دوره ميتوانند در مجتمع صنايع تبديل مكانيكي و شيميايي چوبِ بخشهاي دولتي، دفاتر صنايع چوب سازمان جنگلها و مراتع، واحدهاي توليدي خصوصي و مؤسسات آموزشي و پژوهشي به عنوان همكاران اجرايي مشغول به كار شوند.

درسهاي اين رشته در طول تحصيل :

دروس پايه:

شيمي عمومي، رياضيات عمومي، فيزيك و هواشناسي، گياهشناسي عمومي، اكولوژي، شناخت و حمايت محيطزيست، مسّاحي و نقشهبرداري

دروس اصلي:

جامعهشناسي روستايي، جانورشناسي، درختها و درختچههاي ايران، اقتصاد منابع طبيعي، اصول حسابداري، جنگلكاري.

دروس تخصصي:

آلودگيهاي محيطزيست، كارگاه عمومي، بيولوژي چوب و اصول چوبشناسي، تكنولوژي چوب، اصول چوببري، اصول استاندارد و درجهبندي چوب، تبديل مكانيكي چوب، تبديل شيميايي چوب، اصول چوب خشككني، اصول حفاظت چوب، مبلسازي و درودگري، كارورزي.

 

 

www.ake.blogfa.com      www.ake.blogfa.com    www.ake.blogfa.com
نوشته شده در تاريخ ۸۸/۰۱/۲۶ توسط مهندس محمد اکرم ایرندگانی
کلمات کلیدی

معرفي رشته تحصيلي چوب و جنگلداري جامعه چه نيازهايي به چوب و جنگلداري دارد؟

مطالب مرتبط
نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش